Dlaczego jako założycielka Akademii Bilingually wybrałam drilling jako fundament naszych zajęć?

Wybierając metody nauczania w Akademii, kierowałam się jedną zasadą: chcę, żeby nasi uczniowie mogli swobodnie, z pewnością siebie i radością mówić po angielsku. Sama kiedyś uczyłam się języka i wiem, jak trudno przełamać strach przed mówieniem. Drilling pozwala stopniowo i skutecznie zbudować tę pewność, a widząc efekty tej metody u dzieci, wiem, że to działa.

Zamiast zanudzać dzieci gramatyką w tabelkach, skupiamy się na praktycznym powtarzaniu tego, co faktycznie przyda się w codziennym użyciu języka. Drilling pozwala na szybkie przełożenie wiedzy na praktykę, bo uczymy przez użycie języka, a nie suche zasady.

Co to jest drilling?

Drilling to nic innego jak powtarzanie słów, zwrotów, czy całych zdań – tak długo, aż wejdą one w nawyk. Na zajęciach prowadzimy uczniów przez proces, w którym nowe struktury gramatyczne i słownictwo „wsiąkają” w ich pamięć poprzez wielokrotne powtórki w różnych kontekstach. Dzięki temu to, co początkowo jest trudne i obce, staje się całkowicie naturalne – niemal tak, jak nauka chodzenia czy jazdy na rowerze.

Dlaczego więc drilling? Ponieważ w mojej wieloletniej pracy zauważyłam, że powtarzanie konkretnych fraz i struktur gramatycznych jest najskuteczniejszym sposobem na zbudowanie prawdziwej pewności siebie w mówieniu po angielsku.

Co ćwiczymy przez drilling?

Na naszych zajęciach drilling obejmuje nie tylko słownictwo i gramatykę, ale też:

  • Wymowę i intonację – uczymy, jak wymawiać angielskie słowa, a także jak stosować intonację, by brzmieć naturalnie.
  • Umiejętności komunikacyjne – ćwiczymy dialogi, odgrywamy scenki i uczymy, jak reagować w codziennych sytuacjach, np. w sklepie, na lotnisku czy podczas rozmowy z rówieśnikami.
  • Płynność wypowiedzi – drilling pomaga nie tylko dobrze mówić, ale też mówić płynnie i naturalnie, bez ciągłego zastanawiania się nad każdym słowem.

Dlaczego drilling działa?

  1. Automatyzacja – angielski wchodzi w krew! Drilling działa jak trening sportowy – im częściej coś ćwiczymy, tym bardziej staje się to naturalne. Kiedy dzieci (i dorośli!) wielokrotnie powtarzają zdania czy wyrażenia, angielski wchodzi im „w krew” i wchodzi na poziom automatyczny. Dzięki temu uczniowie nie muszą za każdym razem zastanawiać się, jak powiedzieć daną rzecz. Staje się to dla nich naturalne i intuicyjne.
  2. Wzmacnia pewność siebie Powtarzanie tych samych zwrotów i struktur sprawia, że uczniowie czują się pewniej. Jeśli regularnie ćwiczymy, na przykład, pytania w różnych czasach, dziecko nie będzie miało obawy, żeby zadać pytanie w rozmowie. Powtarzanie buduje tę pewność siebie, która jest bezcenna, szczególnie na początku nauki języka obcego.
  3. Uczy nie tylko słów, ale całych zdań Często widzę, że nauka słownictwa bez kontekstu przynosi słabe efekty. Dlatego w drillingu pracujemy na całych zdaniach – nie uczymy tylko „run” jako „biegać”, ale np. „I run to school every day” (Biegam do szkoły codziennie). Dzięki temu dzieci i młodzież uczą się języka tak, jak działa on w prawdziwej rozmowie. To znacznie bardziej przydatne!
  4. Działa na pamięć i wyobraźnię Powtarzanie angażuje różne części mózgu, nie tylko pamięć. W trakcie drillingu dzieci słuchają, powtarzają, a czasem też gestykulują czy odgrywają sytuacje – to wszystko bardzo pomaga w nauce. Drilling staje się wręcz zabawą, a nie tylko powtarzaniem na sucho.

Podsumowując

Drilling to metoda, która naprawdę działa i daje szybkie efekty. Dzięki niej nasi uczniowie nabierają pewności siebie, utrwalają wiedzę i szybko zaczynają posługiwać się angielskim w praktyce. Jeśli chcecie, żeby Wasze dziecko mówiło po angielsku z pewnością siebie i płynnością, zapraszam do Akademii Bilingually – razem osiągniemy ten cel!

grafika: Freepik

Podobne wpisy